Zpožděný nebo zrušený let kvůli počasí

Zjistěte zdarma, zda máte nárok na odškodnění za zpoždění letu z důvodu špatného počasí nebo rozhodnutí pilota nepřistát. Vyplňte on-line formulář.

Zpožděný nebo zrušený let kvůli počasí

Možnost získání kompenzací má svá pravidla, na základě kterých je, nebo není možné nárokovat peníze za problémy, které Vám způsobilo zpoždění nebo zrušení ať již přímo Vašeho letu nebo letu, který Vašemu letu předcházel. Případné škody se navíc mohou dále zvyšovat o další případné vícenáklady, které vznikly díky například propadnutí rezervace hotelu, nebo naopak nutnosti zajištění hotelu či náhradního letu, pokud Vám společnost nenabídla let, který by Vám vyhovoval. Následně jakékoliv odmítnutí kompenzace či náhrady škody ze strany letecké společnosti se těžko akceptuje. Je ale nutné se na důvody podívat racionálně.

V první řadě je třeba si uvědomit, že letecká společnost chce dopravit cestujícího do jeho cílové destinace. Pokud jej nedopraví, pak případná kompenzace cestujícímu je pouze částí nákladů, které letecké společnosti vzniknou z důvodu nesprávně dokončeného letu. Další náklady, kterým musí letecká společnost čelit se skládají například z nových letištních poplatků, nákupu paliva, přesunu letadla z jednoho letiště na druhé, výměny posádky apod. Tedy letecká společnost dělá maximum pro to, aby dopravila své cestující na místo určení, a to ideálně v plánovaném čase.

Jako ve všech odvětvích, jsou i v letecké dopravě čekané či nečekané okolnosti, které mohou snahu letecké společnosti překazit. Ty nečekané nazýváme mimořádnými okolnostmi. Tyto mimořádné okolnosti jsou zároveň takové okolnosti, kterým nemůže letecká společnost předejít nebo je jakýmkoliv způsobem ovlivnit. Počasí patří mezi tyto mimořádné okolnosti. Přestože jsou dnes technologie na velmi vyspělé úrovni a letadla dokáží přistávat skoro sama, stále jsou zde limity, které je třeba respektovat a nepřekračovat je. O to víc, že případná chyba nebo nerespektování těchto limitů může mít fatální následky…

Jakmile jsou výše zmíněné limity dosaženy (nízká viditelnost, nárazový vítr, síla větru, kluzká dráha z důvodu náledí či sněhu apod), mohou nastat dvě situace: 1. letiště dočasně omezí provoz a letadla čekají na zemi na zlepšení podmínek a povolení letu 2. letadla ve vzduchu se dočasně přesměrují na jiná letiště, a to buď z důvodu uzavření letišť nebo se tak rozhodnou přímo piloti letadel při vyhodnocení informací či po pokusech o přistání. Vždy je tak rozhodnuto za účelem ochrany životů cestujících na palubě letadel. Bez ohledu na délky zpoždění či nesnáze a komplikace, která rozhodnutí cestujícím přinesla, za tato rozhodnutí nelze postihovat letecké společnosti a nárokovat související kompenzace.

Zároveň je třeba si uvědomit, že pokud dojde k omezení provozu na letištích z důvodu počasí, zasáhne to jak aktuálně prováděné lety, tak budoucí lety vzhledem k řetězení zpoždění a kapacitám letového provozu. Jednoduché přirovnání je k dálnici s auty, kde vzniknou závěje. Auta stojí v koloně a přestože se dálnice vyčistí, trvá nějakou dobu, než se všechna auta rozjedou. Stejné je to i s letadly, kdy po odeznění nepříznivého počasí nastává pohyb letadel a jejich postupné odbavování. Do toho ještě vstupují letadla, která z důvodu špatného počasí přistála jinde. Návrat do běžného stavu tak může trvat i několik desítek hodin v závislosti na kapacitě letišť či kapacitě letového prostoru. Tedy situace ohledně počasí již může být na letišti naprosto v pořádku, ale letadla stále létají se zpožděním, jelikož dohánějí předchozí problematický časový úsek.

Na druhou stranu, je třeba prověřit, zda problémový let je ještě důsledkem špatného počasí či dané mimořádné okolnosti, nebo se již jedná o jiný problém, který je ke kompenzaci – například technická závada. Zda se jedná o let ke kompenzaci či nikoliv, Vám dokážeme bezplatně posoudit. Stačí jen zadat Váš let do našeho formuláře zde a následně Vám dáme vědět, zda nárok vznikl či nikoliv. Pokud se posléze rozhodnete využít našich služeb, budeme dělat maximum, abychom Vám Vaši kompenzaci získali.

V případě, že se teprve chystáte na cestu letadlem, nestresujte se s případnými problémy, které Vás mohou čekat na cestě a nezapomeňte si zdarma zaregistrovat Váš budoucí let. Buďte si tak jistí, že Vám případná kompenzace za zpožděný nebo zrušený let neuteče. Doposud jsme pohlídali více než 5 tisíc letů našich klientů, a to zcela zdarma.  V případě, že máte zájem o hlídání budoucího letů včetně získání kompenzace ve výši až 600 EUR na osobu bez jakékoliv spoluúčasti, pak si nezapomeňte zakoupit naši unikátní službu SMART ASISTENT a to dle Vaší preference buď na měsíc či na celý rok. V rámci zvoleného období pak budete mít naše služby kompletně zdarma, a to na neomezený počet letů.

10. 2. 2020 ClaimCloud
Back to posts overview