Kiwi.com - co se skrývá pod slupkou. Proč platit tisíce korun navíc, když nemusíte...

Máte letenky zakoupené u společnosti kiwi.com? Víte, že v případě zpoždění letu, zrušení letu či jiného problému, který spadá pod regulaci EU261/2004, bude Vaše kapsa u této společnosti chudší až o tisíce korun? Přitom to vůbec není třeba...

Kiwi.com - co se skrývá pod slupkou. Proč platit tisíce korun navíc, když nemusíte...

Portál kiwi.com je dlouhodobě stavěn na propracovaném marketingu, který šíří povědomí o revoluci v oblasti prodeje letenek a vyhledávání spojení. Možnost koupit si letenky od různých společností, vidět vše na přehledné mapičce a mít možnost vyhledat nejlevnější možné spojení skrze více destinací, to zní skvěle…

Méně skvěle zní už to, že celý princip je postaven na jednotlivých rezervacích – čili letech. To, že díky tomuto principu cestující přichází o možnost získání případné kompenzace u zmeškaného návazného spoje v rámci evropské legislativy (v případě, že se jedná právě o dva samostatné lety)… To, že díky tomuto principu bude cestující velmi omezen v případě zpoždění letu a zmeškaného návazného spoje v případném hledání alternativního spoje a v případném hledání ubytování (podmínky záruky kiwi guarantee jsou stručně řečeno nejisté) … To je již samo o sobě alarmující. Bohužel osvěta tohoto druhu není příliš rozšířená. A tak na naší straně velmi často vysvětlujeme zákazníkům, že bohužel tím, že si zakoupili letenku u této společnosti, a s těmito parametry, nemají nárok na žádnou kompenzaci, neb z pohledu podmínek evropské regulace nesplňují podmínky pro kompenzace.

Co je ale naprostá „bomba“ z pohledu cestujících, je spolupráce kiwi.com se společností AirHelp limited (společnost zabývající se kompenzacemi za zpožděné lety, stejně jako naše společnost). Na spolupráci samo o sobě není nic špatného. Zvláštní je ale fakt, že pokud využijete služeb společnosti AirHelp napřímo, tak za služby Vám bude účtováno 25 % z vymožené částky, tak jak je na trhu aktuálně běžné.  Pokud ale necháte vše řešit společností kiwi.com, která Váš případ buď bude řešit nebo předá právě k rukám společnosti AirHelp, pak Vám při úspěšné kompenzaci bude strženo 35 % z vymožené částky...

Pojďme se podívat na jednoduchou tabulku, co to znamená řečí peněz…

přepočet                                                                                          (pro přepočet kurzu EUR byla použitý kurz 25CZK/1EUR)

 

Jak za stejné služby platit méně? Je to jednoduché. V případě, že oznámíte společnosti kiwi.com do třiceti dni od Vašeho letu, že si nepřejete, aby Vás v tomto směru zastupovala, můžete si pak najít na trhu libovolnou společnost, kde drtivá většina bude mít lepší podmínky než když necháte vše na prodejci Vaší letenky.

Naše společnost je v tomto směru připravena Vám kdykoliv pomoci a ujmout se Vašeho případu v kontextu prověření možné kompenzace a následně i získání této kompenzace. Navíc, pokud Váš let ještě neproběhl, můžete jej i tak zdarma zadat do našeho formuláře zde a my Vám Váš let pohlídáme. V případě, že bude vykazovat možnost získání kompenzace, zdarma Vás na toto automaticky upozorníme a dáme návrh dalšího postupu. To vše bez jakéhokoliv rizika. Do podepsání vašeho souhlasu s pomínkami a udělení plné moci naší společnosti, se k ničemu nevážete. Rozhodnutí je jen na Vás...

 

13. 1. 2018 Marek Lorenc
Späť na prehľad článkov