Náhrada za stávku personálu letecké společnosti

Zjistěte, kdy máte nárok na kompenzaci za stávku personálu letecké společnosti. Podejte on-line žádost o odškodnění a získejte až 600 EUR na osobu.

Náhrada za stávku personálu letecké společnosti

Ve středu 12.9 Irský nízkonákladový přerpavce Ryanair musel zrušit třetinu letů (konkrétně 150 letů z celkových 450 letů). Omezení se primárně dotklo letišť v Německu (například v Berlíně či Kolíně) a letů, které byly plánovány právě z Německa a zpět. Například na letišti Praha se žádné zrušení letu nestalo. Další stávka zaměstnanců je nyní plánována na 28. září a zdá se, že by mohly být zasaženy další destinace v Nizozemsku, Itálii, Belgii, Portugalsku nebo Španělsku. Důvodem stávky jsou špatné pracovní podmínky a vyšší platy, které rozporuje většina odborových svazů v Evropě. Plánované omezení letů 28. zaří se již zřejmě dotkne i linek z nebo do Prahy, Brna a Bratislavy. Pro přehled zde uvádíme seznam letů společnosti Ryanair v rámci České a Slovenské Republiky, které jsou plánovány právě na avizovaného 28.9.

V případě, že se tak staně, mají cestující tedy nárok na kompenzaci za zrušení či zpoždění letu?  A případně v jaké výši?

Dle nařízení EC261/2004 má nárok na kompenzaci každý cestující, jehož let vykazoval zpoždění delší než 3 hodiny oproti původně plánovanému času příletu na cílovém letiště, nebo každý cestující jehož let byl zrušen. Aby měla povinnost letecká společnost kompenzaci vyplatit, nesmí se jednat o mimořádnou okolnost, která by byla důvodem zpoždění letu nebo zrušení letu. Výše kompenzace se pak řídí vzdáleností letu a to 250 EUR u letů do 1500km, 400 EUR u letů ve vzdálenosti mezi 1501km a 3500km a nejvíce obdrží cestující u letů nad 3501km - konkrétně 600 EUR na osobu. Let ještě musí spadat pod regulaci EC261/2004.

Konkrétně pak u stávky byl nárok na kompenzaci uznán nedávno, a to rozhodnutím Soudního dvora Evropské unie ze dne 17. dubna 2018. Toto rozhodnutí vymezilo aktivní stávku personálu letecké společnosti jako událost, která je běžná provozu a nespadá pod označení mimořádná okolnost Přesto letecká společnost Ryanair veškeré žádosti na kompenzace zamítá a neuznává jejich nárok. Z našeho pohledu a vzhledem k rozhodnutí výše věříme, že našim klientům dokážeme jejich kompenzaci získat v plné výši. V tomto směru jsme připraveni jít do soudních sporů s leteckou společností Ryanair a zasadit se tak o práva našich klientů. U nás naši klienti nic neriskují, protože veškeré soudní náklady jdou na náš vrub.

V případě, že budete nebo jste byli postiženi zpožděním letu delším než 3 hodiny nebo Vám let zrušili, neváhejte zadat Váš případ do našeho formuláře zde a my uděláme maximum, abychom Vám zajistili Vaši kompenzaci stejně jako naším tisícům již vykompenzovaným klientům.

 

 

 

13. 9. 2018 Marek Lorenc
Zpět na přehled článků