Rušení letů v důsledku koronaviru - je nárok na vrácení peněz či kompenzaci za zrušení letu?

Letecká společnosti zrušili v průběhu jara většinu letů a další zřejmě budou následovat. Jak je to v tomto případě s kompenzací za nečekané zrušení letu, jedná se o mimořádnou okolnost či nikoliv? Jak je to s možností vrácení peněz za zakoupené letenky?

Rušení letů v důsledku koronaviru -  je nárok na vrácení peněz či kompenzaci za zrušení letu?

Vývoj ve světě ohledně šíření koronaviru významně zasáhl i leteckou dopravu. Během jara byla prakticky uzemněna veškerá letecká doprava ve většině zemí světa tak, jak se situace ohledně šíření epidemie postupovala. Dopady tak kromě leteckých společností pocítili i všichni cestující se zakoupenými letenkami ať již s datem letu v průběhu jera či v průběhu dalších měsíců. V rámci zrušených letů, tak vznikají otázky ohledně možností vrácení ceny letenek za zrušené lety či případné kompenzace za zrušení letů. Jak je to s nárokem na vrácení peněz? 

V případě, že byl let zrušen, tedy cestující obdržel oznámení leteckou společností či prodejcem letenek o zrušení letu, pak vzniká nárok na vrácení plné ceny za letenky, které nebyly využity. Nárok vzniká i v případě, kdy byl zrušen pouze let tam, ale zpět ještě nikoliv – platí pro případy, kdy byly lety zakoupeny pod jednou rezervací. Zároveň, v případě kdy vznikly cestujícím náklady z důvodu zrušeného letu ze strany přepravující letecké společnosti bez ohledu na okolnosti, vždy vzniká nárok na proplacení nákladů za letenku novou nebo doplacení rozdílu mezi cenou původní letenky a nové. POZOR, neplatí v případě, kdy cestující sám zažádal o storno letenky! 

V případě, že Vám nechce prodejce nebo letecká společnost vrátit peníze za zrušený let, zajistíme Vám vrácení Vašich peněz zpět včetně případných vícenákladů. Vaši žádost můžete zadat ve formuláři zde.

Jak je to s kompenzací za zrušení letu méně než čtrnáct dní před plánovaným odletem v rámci regulace EC261?

Přesná definice v rámci nařízeni EC261 zde:
Stejně jako podle Montrealské úmluvy by měly být povinnosti provozujících leteckých dopravců omezeny nebo vyloučeny v případech, kdy byla událost způsobena mimořádnými okolnostmi, kterým by nebylo možné zamezit i kdyby byla přijata všechna přiměřená opatření. Tyto mimořádné okolnosti se mohou vyskytnout zejména v případech politické nestability, povětrnostních podmínek neslučitelných s uskutečněním dotčeného letu, bezpečnostních rizik, neočekávaných nedostatků letové bezpečnosti a stávek, které postihují provoz provozujícího leteckého dopravce.

V těchto případech je rušení letu z důvodu bezpečnostních rizik, tedy v tomto směru, není splněna základní podmínka pro možné získání případné kompenzace za zrušení letu. Jedná se o mimořádnou okolnost a není možné v tomto případě nárokovat po letecké společnosti případné kompenzace za nečekané zrušení letu. Cestující daných zrušených letů mají v těchto případech nárok pouze na vrácení ceny letenky za neuskutečněný let. Případně mají možnost nárokovat případné škody na cestovním pojištění, pokud toto pojištění pokrývá a není ve výlukách daného pojišťovacího produktu.

Pokud se tedy chystáte na cestu letadlem v roce 2020, nestresujte se s případnými problémy a nezapomeňte si zdarma zaregistrovat Váš let a buďte si tak jistí, že Vám případná kompenzace za zpožděný nebo zrušený let neuteče. Doposud jsme pohlídali více než 5 tisíc letů našich klientů, a to zcela zdarma.  V případě, že máte zájem o hlídání budoucích letů včetně získání případné kompenzace, a to bez jakékoliv spoluúčasti, pak si nezapomeňte zakoupit naši unikátní službu SMART ASISTENT a to dle Vaší preference buď na měsíc či na celý rok. V rámci zvoleného období pak budete mít naše služby kompletně zdarma, a to na neomezený počet letů.

29. 1. 2020 ClaimCloud
Zpět na přehled článků