Zrušený let - kompenzace a vrácení ceny letenek

Zrušila Vám letecká společnost Váš let? Nemohli jste odletět nebo jste díky zrušení letu nestihli návazný spoj? Nechce Vám prodejce či letecká společnost vrátit peníze na které máte ze zákona nárok? Jak tuto oblast definuje EU regulace 261/2004 a jakou výši kompenzace či hodnoty letenek a vícenákladů za zrušený let můžete získat?

Pokud Vám nechce prodejce nebo letecká společnost vrátit peníze za zrušený let, zajistíme
Vám vrácení Vašich peněz zpět včetně případných vícenákladů. Zadejte Vaši žádost zde:

Zrušený let - podmínky získání kompenzace nebo vrácení peněz za letenky

V případě, že byl Váš let zrušen, tedy obdrželi jste oznámení leteckou společností či prodejcem letenek o zrušení letu, pak máte nárok na vrácení plné ceny za letenky, které nebyly využity. Nárok vzniká i v případě, kdy byl zrušen pouze let tam, ale zpět ještě nikoliv – platí pro případy, kdy byly lety zakoupeny pod jednou rezervací. Zároveň, v případě kdy Vám vznikly náklady z důvodu zrušeného letu ze strany přepravující letecké společnosti bez ohledu na okolnosti, vždy máte nárok na proplacení nákladů za letenku novou nebo doplacení rozdílu mezi cenou původní letenky a nové. POZOR, neplatí v případě, kdy cestující sám zažádal o storno letenky!

Vrácení peněz za letenky či proplacení vícenákladů lze uplatnit jak u prodejce letenek, tak u přepravující letecké společnosti. Vrácení ceny letenek u zrušených letů spadajících pod regulaci EC261 může požadovat cestující ve formě peněz. Letecká společnost může nabídnou jinou formu (voucher), cestující s touto formou ale nemusí souhlasit a letecký dopravce je pak povinen vrátit peníze. U letů nespadajících pod EC261 je forma vrácení hodnoty letenek závislá na obchodních podmínkách přepravce či legislativě dané země, kde má letecký přepravce sídlo.

Pro možnost nárokování vrácení peněz za letenky za zrušený let či lety je třeba dodat:

  • původní kompletní elektronická rezervace letu či letů
  • fakturu za nákup letenek případně potvrzení o převedení peněz z bankovního účtu
  • oznámení o zrušení letu přepravcem či prodejcem letenek

Zrušení letu - kdy je možné nárokovat kompenzaci?

Pro možnost získání kompenzace za zrušený let, musí být splněny určité podmínky, na základě kterých má smysl u letecké společnosti nárokovat odškodnění za daný let. Vstupní podmínky pro možnost nárokovat odškodnění za zrušení letu jsou:

  • přílet do cílové destinace skrze náhradní let je o více jak tři hodiny později
  • let operuje letecká společnost mající sídlo v EU nebo odletová destinace je na území EU
  • oznámení o zrušení letu cestující obdržel méne než čtrnáct dní před datem odletu

Dále jsou zde doplňující podmínky pro získání možného odškodnění za zrušený let:

  • vzdálenost počáteční a cílové destinace pro výpočet výše Vašeho odškodnění
  • zrušení letu bylo způsobeno okolností, kterou nemohla letecká společnost ovlivnit.

Kombinací faktorů popsaných výše se následně určí, zda vzniká potenciální nárok na získání finanční kompenzace a její výše.

Zpoždění (v cílové destinaci po případném přebookování a/nebo přesměrovaní)

Vzdálenost Méňe než 2h   Od 2h do 3h   Od 3h do 4h   Více než 4h
nebo let nebyl vůbec
uskutečněn  
Méňe než 1500km 125€ 250€ 250€ 250€
Zrušený
let
Od 1500 km do 3500km 200€ 200€ 400€ 400€
Více než 3500km 300€ 300€ 300€ 600€
Nárok na kompenzaci v závislosti na vzdálenosti a délce zpoždění v cílové destinaci

Kdy let spadá pod EU regulaci EC 261/2004?

  • Let musí být uskutečněn uvnitř Evropské unie nebo členského státu (Norsko, Švýcarsko, Island)
  • Odletová destinace musí být uvnitř Evropské unie nebo členského státu
  • Let je operován leteckou společností, která má sídlo na území Evropské unie či členského státu
Europe flight routes

Definice vzdálenosti letu pro určení výše odškodnění za zrušený let

V případě, že jsou splněny hlavní podmínky ohledně délky zpoždění a příslušnosti letu v rámci regulace EU, pak dalším krokem je určení maximální výše kompenzace za zpoždění letu. Tato výše se určuje na základě vzdálenosti odletové destinace a cílové destinace v rámci jedné rezervace. Pozor do této vzdálenosti se nezapočítává případná vzdálenost mezipřistání, či přestupy v průběhu cesty. Jedná se čistě o nejkratší vzdálenost mezi počátečním odletovým místem a cílovým místem. Vše dle následujícího znázornění:

250 € do 1 500 km

Příklady:
Praha Paříž
Bratislava Londýn
Praha Brusel

400 € od 1 501 km do 3 500 km

Příklady:
Brno Madrid
Praha Moskva
Bratislava Lisabon

600 € nad 3 501 km

Příklady:
Praha New York
Vídeň Tokyo
Praha Dubai

Příklad vzdálenosti bez mezipřistání Praha - Londýn

  • Vzdálenost 1047 KM (příklad č.1)

Příklad vzdálenosti nového alternativního letu
Praha - Vídeň - Londýn

  • Vzdálenost Praha - Vídeň 278KM
  • Vzdálenost Vídeň - Londýn 1279 KM
  • Celkem tedy 1557 KM (příklad č.2)

Výpočet vzdálenosti se stanoví na základě nejkratší vzdálenosti mezi počáteční a cílovou destinací, tedy dle příkladu 1 – 1047 KM

Europe flight routes

Možnost snížení kompenzace leteckou společností na 50%

U kompenzace za zrušení letu je nicméně jedno specifikum, které je třeba mít na paměti. V případě, kdy cestující využije náhradní spoj navrhnutý původním přepravcem do cílové destinace, může následně letecká společnost snížit výši kompenzace o 50 % a to v případech kdy přílet náhradního spoje následně nepřekračuje původní čas příletu o:

  • dvě hodiny u všech letů o délce nejvýše 1 500 km nebo
  • tři hodiny v případě letů v rámci EU delších než 1 500 km a všech ostatních letů v rozmezí 1 500 km až 3 500 km nebo
  • čtyři hodiny v případě všech ostatních letů

Možnost nevyužití letu v případě významného zpoždění nového času příletu

Pokud zpoždění v cílové destinaci díky zrušenému letu je delší než 5 hodin, máte možnost let nevyužít. Znamená to tedy, že pokud se rozhodnete v tomto případě nepokračovat v cestě, máte nárok na vrácení ceny letenky za všechny nevyužité části cesty a zároveň Vás letecká společnost musí dopravit zpět do místa, kde Vaše cesta začala.

Definice mimořádné okolnosti

Aby Vám byla letecká společnost povinna vyplatit finanční náhradu za zrušený let, nesmí se jednat o mimořádnou okolnost, které nemohla letecká společnost předejít. V případě, že tomu tak je, letecká společnost je v těchto případech zproštěna povinnosti kompenzaci platit. Ve všech ostatních případech máte nárok na získání Vaší finanční odškodnění za zrušení letu.

Situace spadající do mimořádných okolností:

Špatné počasí
Přirodní
katastrofa
Stávka třetí
strany
Bezpečnostní
situace
Omezení letového
provozu

Shrnutí podmínek pro možnost získání náhrady za zrušený let

Pro úspěšné získání náhrady za zrušený let je třeba si pečlivě ověřit důvody, které vedly ke zrušení letu, zároveň si spočítat dobu, jak dlouho dopředu letecká společnost informaci o zrušení letu oznámila. V případě, že letecká společnost nekomunikuje, je třeba využít právní pomoci a leteckou společnost donutit k získání Vaší kompenzace skrze právní kroky. V případě, že s Vámi letecká společnost nekomunikuje, nejste spokojeni s vyjádřením letecké společnosti, nedisponujete jazykovými dovednostmi, či nemáte dosah na právní zastoupení, neváhejte využít našich služeb, kdy za Vás prověříme okolností zrušení letu. Pokud vyhodnotíme, že máte na odškodnění nárok, pak vše zařídíme a Vaši kompenzaci pro Vás získáme za pomoci našeho právního týmu.

Proč žádat o kompenzaci skrze firmu a nedělat si sám?

Svépomocí

úmorné a s malou šancí na úspěch

minimální náklady

bez detailních informací
o letu je nejasná šance
na úspěch

úspěšnost pouze 5-10 %

náročné na čas

bez právní podpory

ClaimCloud

rychle a jednoduše

rychle, jednoduše a bez námahy

úspěšnost 95 %

platíte jen v případě úspěchu

zkušený právní zástupce

veškeré informace o letech

podání žádosti trvá jen pár minut

ověřit let

Pomoc právníka

drahá a s nejasným
výsledkem

bez detailních informací
o letu je nejasná šance
na úspěch

náročné na čas

vysoce nákladné

Náš tip:

Vytiskněte si naše asistenční kartičky pro nepředvídané okolnosti na letišti a buďte vždy připraveni obhájit svá práva

Assistance card

Co o nás říkají klienti

5,0

Dnes mi přišla finanční kompenzace v maximální výši. Ještě jednou moc děkuji a vřele vás všem doporučím!

Kateřina Vučkovska

Děkuji za kladné vyřízení naší reklamace zpoždění letu, i když to vypadalo beznadějně. Pro Váš tým to beznadějné nebylo.

Romana Šímová

Super rychlá komunikace, vše kvalitně popsáno.. díky Vám máme max. možnou částku za zrušený let, vyřízení bylo ani ne do měsíce.
Proste parada, mohu doporucit kazdemu ... 

Lukáš Vítek

Two months ago I didn't believe airlines would bother with my claim. Nowadays I am receiving 250 EUR on my bank account! Thank you ClaimCloud! Easy, Fast, Successful.

Adam Lebeda

Velice děkujeme této společnosti za perfektní vyřízení reklamace našeho zpožděného letu. Výše částky, která nám byla vyplacena nás mile překvapila. 100% doporučujeme.

Daniela Hagarová

Ještě jednou velmi děkuji za pomoc :-) Reklamace byla úspěšně po 2 měsících vyřízena. Komunikace na skvělé úrovni. Pokud budete chtít reklamovat letenku, určitě doporučuji přes tuto společnost!

Leona Cinerová

Dobrý den, i já se připojuji s pochvalou za úspěšné vyřízení reklamace za zpožděný let a nejen do nového roku přeji hodně úspěchů a pevné nervy u dalších reklamací. Díky.

David Lička

Velké poděkování týmu ClaimCloud za perfektní vyřízení naší reklamace zpožděného letu. Kompenzace v maximální možné výši je na našem účtu. Jupííííí. Díky:)

Pavlína Perháčová 

Děkuji moc za kladné vyřízení mého letu do Paříže, kde jsme byli nuceni letět přes Ženevu.

Pavel Kůla

Děkuji za rychlé a kladné vyřízení reklamace zpožděného letu, kvůli kterému jsme nestihli let navazující. Profesionální přístup a okamžité zaslání kompenzace.

Lenka Hrbáčová

Ďakujeme veľmi pekne za pomoc, bez komplikácii a promptné riešenie. Skvelé služby, zatiaľ spokojnosť. Odporúčam.

Filip Fipo Klimko

Nevěříte? Přesvědčte se sami

Co si pohlídat při nákupu letenek!

Co si pohlídat při nákupu letenek!

Co hlídat při nákupu letenek. Co je codeshare let… Kde číhají úskalí v případě následných nárokování kompenzací za nekorektně proběhlé lety. S čím počítat a nebýt následně nemile… číst dál
Návazný let - Máte dostatek času na přestup?

Návazný let - Máte dostatek času na přestup?

Máte dostatečný čas na přestup? Radši se ujistěte… Seznam nejčastěji využívaných letišť v rámci Evropy s minimálními garantovanými časy na přestup. číst dál
Rezervace a nákup letenky – Co musíte ohlídat

Rezervace a nákup letenky – Co musíte ohlídat

Podrobný návod, co vše musíte hlídat při rezervaci letenky kvůli možnosti uplatnění kompenzace za zpoždění či zrušení letu leteckou společností. číst dál