Zpožděný let a pravidla v rámci nařízení EU. Seznam vzdáleností nejčastěji využívaných destinací z letiště Praha.
Poradíme Vám, jak se chovat v případě zpožděného letu, jaké jsou podmínky získání kompenzace za zpoždění letu, na co máte nárok na letišti. V případě, že se Vám pak v budoucnu stane, že budete mít zpožděný let, pak již budete přesně vědět, jak se zachovat a nic důležitého Vám tak neuteče…
Začneme délkou zpoždění letu, a na co máte nárok přímo na letišti.
V případě, že Váš let bude:
a) zpožděný o více než 2hod u letů do vzdálenosti 1500 km
b) nebo zpoždění letu bude delší než 3hod u letů v rámci EU delších než 1500 km
c) nebo zpoždění letu bude delší než 3hod u všech letů o délce od 1500 km do 3500 km
d) nebo zpoždění letu bude delší než 4hod u jakýchkoliv letů
pak máte nárok na občerstvení či stravu od letecké společnosti, dva telefonní hovory zdarma, případně by Vám měla letecká společnost umožnit poslání dvou zpráv telexem, faxem nebo elektronickou poštou.
Zároveň v případě, kdy je Váš let odložen z důvodu zpoždění na následující den, máte nárok na ubytování v hotelu a přepravu na hotel a zpět. Navíc v případě, kdy zpožděný let má posunutý čas odletu o 5hod a více, můžete se rozhodnout tento let nevyužít. Následně pak máte nárok na náhradu pořizovací ceny letenky.