Aktuální informace o vývoji uzemnění Boeingu 737 MAX a výhled pro rok tento rok 2020

V dubnu 2019 jsme informovali o celkové situaci ohledně uzemnění Boeingu 737 MAX, zároveň o tom, jaké byly možnosti kompenzací za zrušení letů či zpoždění letů v důsledku samotného uzemnění. Nyní vzhledem k pokračujícímu zákazu létání a aktuálním informacím přidáváme nové aktuální informace o vývoji.

Aktuální informace o vývoji uzemnění Boeingu 737 MAX a výhled pro rok tento rok 2020

Krátké ohlédnutí zpět: na jaře loňského roku byla s okamžitou platností uzemněna veškerá letadla typu Boeing 737 MAX v důsledku tragických nehod, při kterých zemřelo 346 cestujících včetně všech členů posádek. Uzemnění se dotklo více než padesáti letadel na území Evropy, které provozovaly letecké společnosti Norwegian Air (18), TUI Group (15), Smartwings (7), Iceland Air (5), LOT Airlines (5) a Air Italy (3). Zároveň byl dopad i na letecké společnosti mimo Evropu například Turkish Airlines (11) či Flydubai (11). Tento výčet letadel dramaticky ovlivnil celý rok 2019 a primárně pak hlavní dovolenkovou sezónu, kdy byly lety jak rušeny, tak přesouvány nebo nahrazovány v té době dostupnými letadly jiných leteckých společností (například turecký Onur Air).

Výše popsané dopady pak měly negativní dopad na nárůst počtu nekorektně proběhlý letů, kdy jsme v naší společnosti registrovali nárůst žádostí o kompenzace v řádech desítek procent oproti předchozímu roku. Kdy a za jakých podmínek bylo možné nárok na kompenzaci za zrušené či zpožděné lety z důvodu uzemnění Boeingu 737 MAX uplatnit, jsme popisovali v článku: Šest základních otázek a odpovědí k uzemnění Boeingu 737 MAX a možnostem kompenzací.