Ztracené zavazadlo leteckou společností

On-line návod, co dělat na letišti a na co máte nárok při ztrátě zavazadla. Braňte svá práva! Maximální výše možné náhrady je až 1 220 EUR.

Ztracené zavazadlo leteckou společností

V první fázi, kdy Vám letecká společnost nedoručí Vaše zavazadlo, se jedná o zpožděné zavazadlo. Jak jsme psali již v druhém pokračování této série (zde), letecká společnost má dvacet jedna dní na to, aby Vám vaše zavazadlo nalezla a doručila tam, kam uvedete. Po dobu, kdy zavazadlo postrádáte, si pak můžete nakoupit nezbytně nutné věci na přečkání doby bez svých věcí. Co konkrétně a kdy si nakoupit jsme detailně popisovali v Našem článku dříve (link výše).

Kroky na letišti jsou totožné jako v případě zpožděného zavazadla. Tedy ideálně ihned po příletu, nahlaste na letišti u přepážky CLAIM BAGGAGE, BAGGAGE HANDLING DESK, BAGGAGE SERVICE apod. (zpravidla bývá u přepravních pásů, kde si zavazadlo vyzvedáváte) to, že Vám nebylo zavazadlo doručeno a sepište se zástupcem letecké společnosti či pracovníkem letiště protokol (PIR –Property Irregularity Report). Některé letecké společnosti umožňují nahlášení do sedmi dní od data letu, kdy Vám zavazadlo nebylo doručeno, ale je to velmi individuální a doporučujeme tedy na toto nespoléhat a vždy nahlásit Vaše ztracené zavazadlo ihned na letišti. Lhůta pro následné nárokování náhrady za ztracené zavazadlo je dva roky.

Zpoždění zavazadlaTip: stáhněte si naši kartičku do peněženky na cesty

V případě náhrad za ztracené zavazadlo, výši náhrady upravuje Montrealská úmluva, která stanoví maximální výši náhrady na přibližně 1.000,— SDR (Special Drawing Rights - jednotná měnová a účetní jednotka užívaná v rámci Mezinárodního měnového fondu), tedy zhruba částka 1220 EUR. V tomto směru se tedy jedná o maximální výši, kterou může cestující obdržet v případě ztráty zavazadla. Další kompenzace z pohledu Evropské legislativy, jako jsou kompenzace za zpožděný let nebo zrušený let, se na oblast ztracených zavazadel nevztahují.

Náš tip - Pokud uvažujete o nákupu zavazadla, využijte exkluzivní slevu 15% u našeho partnera www.cestovnizavazadla.cz . Pro získání slevy stačí při nákupu do pole slevový kód zadat: CLAIMCLOUD1

 

Největší problémy v rámci získání náhrady za ztracené zavazadlo a jeho obsah mají cestující v okamžiku, kdy musí prokázat hodnotu samotných ztracených zavazadel a jejich obsahu. Cestující předpokládají, že jejich zavazadlo dorazí do cílové destinace včas a bez potíží. Málokdo uchová účtenky za zavazadlo či jeho obsah.  Proto velmi doporučujeme před odletem při balení věcí věnovat pár vteřin vyfocení obsahu zavazadla a uschovat fotografie do doby, kdy Vám bude zavazadlo v pořádku vráceno. Pokud tak neučiníte a jste již na letišti v okamžiku, kdy je zavazadlo ztracené, vepište alespoň do zmiňovaného PIR protokolu obsah věcí, které jste v daném zavazadle převáželi. Pro pozdější získání kompenzace za ztracené zavazadlo se dá alespoň toto použít a šance na získání maximální náhrady bude větší než v případě, kdy nebudete mít vůbec nic.

Máte nebo měli jste problém, se zpožděným zavazadlem? Nechce nebo nemůžete řešit problém se ztrátou, zpožděním nebo zničením zavazadla přímo na letišti kvůli tomu, že pospícháte nebo máte jazykovou bariéru v cizí zemi. Neváhejte se na nás kdykoliv obrátit. Zaregistrujte svůj let, kde se stal problém se zavazadlem v našem jednoduchém formuláři zde a my v ClaimCloud Vám rádi pomůžeme a rádi za Vás tuto nepříjemnou situaci vyřešíme. Stejně tak Vám rádi pomůžeme v jakýchkoliv dalších případech, kdy Vám dokážeme získat kompenzace za zpoždění letu nebo kompenzace za zrušený let.

20. 12. 2017 Marek Lorenc
Zpět na přehled článků