Jaké jsou Vaše nároky při snížení přepravní třídy?

Nejen zpoždění letu či zrušení letu jsou situace, na které můžete při cestování letadlem narazit. Například snížení přepravní třídy, neobdržení služeb, které jste zakoupili, nebo refundace či storna letenek, to jsou sice méně časté problémy, ale stále je dobré vědět na co máte nárok, jak se zachovat a jaká jsou Vaše práva.

Pro případy, kdy si objednáte jakékoliv dodatečné služby ke své letence (například lepší sedadlo, vyšší cestovní třída, balíček zábavy, služby k zavazadlům apod.) a řádně je zaplatíte, pak je letecká společnost povinna Vám tyto služby poskytnout. Pokud Vám toto letecká společnost neposkytne a v tomto případě nezáleží na důvodu, pak máte nárok na vrácení platby za nevyužité služby.

V případě, že se jedná konkrétně o snížení přepravní třídy a jedná se o let spadající pod EU regulaci EC 261/2004, máte pak nárok na vrácení části ceny letenky dle vzdálenosti letu, a to dle následujících pravidel:

Definice, zda let spadá pod EU regulaci EC 261/2004 či nikoliv

Aby bylo možné žádat kompenzaci za zpoždění letu v rámci evropské regulace, musí být let operován alespoň jedním z uvedených způsobů:

  • Let musí být uskutečněn uvnitř Evropské unie nebo členského státu (Norsko, Švýcarsko, Island)
  • Odletová destinace musí být uvnitř Evropské unie nebo členského státu
  • Let je operován leteckou společností, která má sídlo na území Evropské unie či členského státu
Europe flight routes

Jaká je výše odškodnění za snížení přepravní třídy dle vzdálenosti letu?

Tato výše se určuje na základě vzdálenosti odletové destinace a cílové destinace v rámci jedné rezervace. Pozor do této vzdálenosti se nezapočítává případná vzdálenost mezipřistání, či přestupy v průběhu cesty nebo délka alternativního spojení. Jedná se čistě o nejkratší vzdálenost mezi počátečním odletovým místem a cílovým místem dle původní zakoupené rezervace, a to dle následujícího znázornění:

30 % ceny letenky do 1 500 km

Příklady:
Praha Paříž
Bratislava Londýn
Praha Brusel

50 % ceny letenky od 1 501 km do 3 500 km

Příklady:
Brno Madrid
Praha Moskva
Bratislava Lisabon

75 % ceny letenky nad 3 501 km

Příklady:
Praha New York
Vídeň Tokyo
Praha Dubai

Další možnosti získání odškodnění za snížení přepravní třídy, které nespadají pod regulaci EU

Získání kompenzace za lety, které nespadají pod regulaci EU nebo je neprovozuje dopravce mající sídlo v rámci EU je možné. Tyto případné náhrady se pak pohybují individuálně a řídí se buď legislativou dané země, nebo obchodními podmínkami daného přepravce. Zároveň i forma a výše případné kompenzace se liší a může se tak jednat o finanční hodnotu nebo o odškodnění ve formě leteckých mil či bonusových nebo dárkových poukázek. Pokud Vám jakákoliv letecká společnost snížila přepravní třídu, či nedodala službu, kterou jste si objednali, neváhejte svůj let zadat do našeho formuláře a my pro Vás následně získáme Vaše peníze zpět.

Náš tip:

V případě, kdy neobdržíte službu, kterou jste si objednali, udělejte si o tomto zápis ať již v letadle či po přistání, a nechte si jej potvrdit zástupcem letecké společnosti. Výrazně tím zjednodušíte pozdější vyjednávání s leteckou společností o náhradě.

Storna letenek

Velmi často se setkáváme s případy, kdy nás zákazník žádá o pomoc při stornu letenky zakoupené ať již přímo skrze leteckou společnost nebo skrze přeprodejce letenek. Jako v případech zpoždění letu, zrušení letu, problémy se zavazadly, i v této oblasti nabízíme pomoc našim klientům. Nicméně je nutné v tomto směru říct, že v oblasti storna letenek neexistuje žádná regulace, která by alespoň částečně vymezovala mantinely pro letecké společnosti či prodejce letenek. Je tedy čistě na obchodních podmínkách daného prodejce, zda storno umožňuje a pokud ano, zda za to budete platit a jakou výši za takový úkon budete platit.

Obecně platí, čím výhodnější letenku kupujete, tím horší jsou podmínky pro jakékoliv pozdější úpravy jako jsou storno letenky, změna data letu, nebo změna jména rezervace letenky apod. Jediná rada v tomto směru je, před nákupem si přečíst podmínky daného prodejce, případně je dobrou volbou i pojištění storna letenky.

Závěrem

V případě, že potřebujete pomoci se stornem letenky, ověřit, zda je storno možné či za jakých podmínek, neváhejte se na nás obrátit a my prověříme možnosti a dáme Vám následně vědět, jak se dá ve Vašem konkrétním případě postupovat. Stejně tak Vám dokážeme pomoci se získáním náhrady za nevyužité služby nebo za snížení přepravní třídy.

Proč žádat o kompenzaci skrze firmu a nedělat si sám?

Svépomocí

úmorné a s malou šancí na úspěch

minimální náklady

bez detailních informací
o letu je nejasná šance
na úspěch

úspěšnost pouze 5-10 %

náročné na čas

bez právní podpory

ClaimCloud

rychle a jednoduše

rychle, jednoduše a bez námahy

úspěšnost 95 %

platíte jen v případě úspěchu

zkušený právní zástupce

veškeré informace o letech

podání žádosti trvá jen pár minut

ověřit let

Pomoc právníka

drahá a s nejasným
výsledkem

bez detailních informací
o letu je nejasná šance
na úspěch

náročné na čas

vysoce nákladné

Náš tip:

Vytiskněte si naše asistenční kartičky pro nepředvídané okolnosti na letišti a buďte vždy připraveni obhájit svá práva

Assistance card

Co o nás říkají klienti

5,0

Dnes mi přišla finanční kompenzace v maximální výši. Ještě jednou moc děkuji a vřele vás všem doporučím!

Kateřina Vučkovska

Děkuji za kladné vyřízení naší reklamace zpoždění letu, i když to vypadalo beznadějně. Pro Váš tým to beznadějné nebylo.

Romana Šímová

Super rychlá komunikace, vše kvalitně popsáno.. díky Vám máme max. možnou částku za zrušený let, vyřízení bylo ani ne do měsíce.
Proste parada, mohu doporucit kazdemu ... 

Lukáš Vítek

Two months ago I didn't believe airlines would bother with my claim. Nowadays I am receiving 250 EUR on my bank account! Thank you ClaimCloud! Easy, Fast, Successful.

Adam Lebeda

Velice děkujeme této společnosti za perfektní vyřízení reklamace našeho zpožděného letu. Výše částky, která nám byla vyplacena nás mile překvapila. 100% doporučujeme.

Daniela Hagarová

Ještě jednou velmi děkuji za pomoc :-) Reklamace byla úspěšně po 2 měsících vyřízena. Komunikace na skvělé úrovni. Pokud budete chtít reklamovat letenku, určitě doporučuji přes tuto společnost!

Leona Cinerová

Dobrý den, i já se připojuji s pochvalou za úspěšné vyřízení reklamace za zpožděný let a nejen do nového roku přeji hodně úspěchů a pevné nervy u dalších reklamací. Díky.

David Lička

Velké poděkování týmu ClaimCloud za perfektní vyřízení naší reklamace zpožděného letu. Kompenzace v maximální možné výši je na našem účtu. Jupííííí. Díky:)

Pavlína Perháčová 

Děkuji moc za kladné vyřízení mého letu do Paříže, kde jsme byli nuceni letět přes Ženevu.

Pavel Kůla

Děkuji za rychlé a kladné vyřízení reklamace zpožděného letu, kvůli kterému jsme nestihli let navazující. Profesionální přístup a okamžité zaslání kompenzace.

Lenka Hrbáčová

Ďakujeme veľmi pekne za pomoc, bez komplikácii a promptné riešenie. Skvelé služby, zatiaľ spokojnosť. Odporúčam.

Filip Fipo Klimko

Nevěříte? Přesvědčte se sami