Do Osla s leteckou společností SAS či Norwegian? Je pro Vás zajímavější free-wifi nebo káva či čaj zdarma…

Jaké jsou aktuální spoje a možnosti z České Republiky do Norského hlavního města Oslo? Které letecké společnosti operují přímé lety a jak je to s možností kompenzace a náhrady za zpožděný let či zrušený let, či problém se zavazadly. Která společnost se jeví výhodněji, co obdržíte zdarma na palubě letadla, jaké doklady pro cestu potřebujete? Informace se dočtete níže…

Do Osla s leteckou společností SAS či Norwegian? Je pro Vás zajímavější free-wifi nebo káva či čaj zdarma…

Cesta do Osla a zpět

Od 29.3.2018 bude možné se nově 2x týdně dostat z Prahy přímo do hlavního města Norska – Osla s druhou největší leteckou společností Skandinávie, a to leteckou společností SAS (Scandinavian Airlines Systém). Dva nové lety se tak přidají k již existujícímu spojení letecké společnosti Norwegian, která je jedničkou ve Skandinávii co do počtu přepravených pasažérů. Obě letecké společnosti operují lety mezi Prahou a Oslem z letiště Praha Václava Havla a letištěm Oslo – Gardermoen. Toto letiště je vzdálené cca 35km od Osla. Vlakem se pak lze dostat do centra města za zhruba 30 minut (cena zhruba 100 NOK), další možnosti jsou autobus či taxi.

mapa

Samotná cesta letadlem pak trvá dvě hodiny. Letenky u Norwegian se dají sehnat zhruba od 940CZK na osobu, u společnosti SAS jsou zatím ceny od 1475CZK. V Praze je odlet z terminálu 2. Do Osla a zpět se dá dostat oběma společnostmi v těchto časech:

Občerstvení, zavazadla, na co se připravit u společnosti Norwegian

Počítejte s tím, že v rámci letu nebude k dispozici občerstvení zdarma, nicméně samozřejmě existuje možnost si zakoupit snack nebo pití na palubě. Oproti tomu u Norwegian si můžete ve většině letů užívat wi-fi zdarma. Co se týče zavazadel, do kabiny si můžete vzít zdarma jedno malé zavazadlo do velikosti max. 55x40x23 cm o váze do 10 kg a jedno příruční zavazadlo do velikosti max. 25x33x20 cm. Pokud by Vám toto nestačilo, další zavazadlo je třeba zaplatit dle ceníku, nicméně nezapomeňte využít 50% slevu na další zavazadlo, když si jej zarezervujete do 6 hod do odletu.

Občerstvení, zavazadla, na co se připravit u společnosti SAS

Na palubě letadel SAS (až na několik málo výjimek) je zdarma káva či čaj, ostatní občerstvení je možné zakoupit v rámci palubní nabídky. Další možností oproti některým leteckým společnostem je možnost výběru Vašeho místa k sezení zdarma. U zavazadel jsou pravidla následující. Do kabiny letadla si můžete vzít zdarma zavazadlo o rozměrech max 55x40x23 cm o váze do 8 kg, a jedno příruční zavazadlo do velikosti max. 40x30x15 cm.

 

Vstupní víza či jiné potřebné dokumenty pro cestování do Norska

Do Norska nejsou zapotřebí žádné speciální doklady. Je tedy možné cestovat pouze s pasem či občanským průkazem. Pokud, ale cestujícímu je méně než 15let a nemá tedy vlastní občanský průkaz, doporučuje se, aby cestoval s vlastním pasem. Zapsání dotyčné osoby v občanském průkazu u rodiče nemusí být vždy akceptováno.


Výše kompenzace a vzdálenost

V rámci případných problému s letem, a to ať se jedná o zpožděný let nebo problém se zavazadlem, u výše zmíněných leteckých společností je možné žádat o kompenzaci či náhradu, a to jak na cestě do Osla, tak zpět do České republiky. Obě zmíněné letecké společnosti (Norwegian i SAS) jsou evropské letecké společnosti, a spadají tedy plně pod nařízení (ES) č. 261/2004. Vzdálenost z Prahy do Osla je do 1141 km, tedy případná výše kompenzace za zpožděný let nebo zrušený let je 250 EUR na osobu. V rámci poškozeného či ztraceného zavazadla se jedná bez ohledu na vzdálenost a možnost získání náhrady až do hodnoty 1220 EUR na zavazadlo.

V případě zpoždění nebo zrušení letu, je postup obvyklý, tedy je třeba najít informace nebo zástupce letecké společnosti, a následně zjistit co nejvíce informací o důvodech zpoždění letu nebo zrušení letu. Pokud se Vám podaří dostat písemné potvrzení o délce a důvodu zpoždění letu, bude pak případné vymáhání kompenzace jednodušší. Zároveň pomůže i vyfocení příletové tabule, kde je vidět délka Vašeho zpoždění (není podstatná délka zpoždění při odletu, ale délka zpoždění při příletu!). Všechny získané důkazy nebo dokumenty Vám pomohou v případném pozdějším získání kompenzace za zpožděný let nebo zrušený let.

 

Pokud jste měli let, který byl zpožděn a vy si nejste jisti, kým byl let operován, či máte jiné pochybnosti o možnostech kompenzací, nebo nemáte potřebné jazykové dovednosti, můžete kdykoliv svůj let zdarma a nezávazně ověřit v našem formuláři zde. Náš zkušený tým ClaimCloud Vám v tomto směru rád sdělí, zda je možné získat kompenzace za zpoždění letu, kompenzace za zrušený let či kompenzace za ztracené zavazadlo. Navíc za využití služeb ClaimCloud nic neriskujete.

4. 3. 2018 Marek Lorenc
Späť na prehľad článkov